2 Şubat 2011 Çarşamba

ANİME SERİ KRİTİK: Ergo Proxy (2006)

Geleceğin dünyasında insanlar, otorav adı verilen robotlarla birlikte, Romdeau isimli steril ve izole bir şehirde yaşamaktadırlar. Bu barış ve huzur ortamı “Temsilciler” denen kişiler tarafından yönetilmektedir. Bazı otoravlara “cogito” denen bir virüsün bulaşarak tuhaf davranışlar sergilemelerine yol açması şehirdeki huzur ortamını bozar. Ayrıca ortalıkta “Vekil” isimli, ne olduğu tam olarak bilinmeyen bir varlık da dolaşmaktadır. Vekil, otorav tamir biriminde düşük seviyeli bir teknisyen olan Vincent Law’un peşinde görülmektedir. Olayları araştıran Güvenlik Şefi Real Mayar sarsıcı bir şekilde Vekil’le karşılaşır. Durumu çözmek ve Vekil’in ne olduğunu anlamak için o da Vincent Law’un peşine düşer.

Uzun zamandır seyretmek istediğim bu 23 bölümlük anime serisini sonunda izleme fırsatı buldum. Ancak beklediğim kadar tatmin edici ve sürükleyici bulmadım. Enteresan ve derinlikli bir konusu var, pek çok gönderme içeriyor ancak nedense bir türlü tam olarak ısınamadım. Hele ki bazı bölümleri son derece sıkıcı buldum. Sanırım Serial Experiments Lain ayarında bir anime bekliyor olduğumdan hayal kırıklığına uğradım. Yine de birçok anime serisinden çok daha iyi bir hikayeye ve olay örgüsüne sahip.

http://www.imdb.com/title/tt0791205/

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=3302

Hiç yorum yok: