6 Temmuz 2008 Pazar

FİLM KRİTİK: Mushishi (2006)

Mushi, Japonca böcek demek. Mushishi ise böcek ustası. Burada bahsi geçen böcekler bildiğimiz böcekler değil, insanlara ve hayvanlara zarar veren ruhani böcekler. Herkesin göremediği bu mushileri ancak mushishiler görebilmekte. Eski dönem Japonya’sında bir mushishi olan Ginko mushilerin neden olduğu hastalıkları tedavi ederek insanlara yardım etmektedir. Derken bir gün mushilere bedenini karşılıklı çıkar ilişkisi nedeniyle kullandıran Tanyuu sebebi belirsiz bir rahatsızlığa yakalanır. Ona yardım etmek ise Ginko’nun görevidir.
Filmin yönetmeni Katsuhiro Otomo’yu daha çok yazdığı ve yönettiği animelerle tanıyoruz. (Örneğin efsanevi Akira ile Steamboy) Bu film de aynı adı taşıyan anime serisinin film uyarlaması. Anime de aynı havada mı bilmiyorum ama ben filmi son derece durağan buldum. Öykü güzel olabilir ama işleniş oldukça sıkıcı.
http://www.imdb.com/title/tt0862946/

Hiç yorum yok: