7 Şubat 2010 Pazar

KİTAP KRİTİK: Dövüş Kulübü – Chuck Palahniuk (Fight Club)


Hazır kitabı tekrar okumuşken hakkında üç-beş kelâm edeyim istedim. Bu yazıyı okuyanların, filmi de izlemiş olduğunu var sayıyorum.

Öncelikle nazarımda filmi daha çok beğendiğimi belirterek başlamak istiyorum. Kitap çok iyi ancak film mükemmel. Kitaptaki bazı uzun ve karmaşık mevzuların (örneğin Kargaşa Projesi’nin alt komiteleri, Marla’nın annesi, vs gibi) filmde es geçilmesi gayet isabetli olmuş. Ayrıca kitapta yer almamasına rağmen, mevzua cuk oturan (Tyler’ın bar sahibiyle olan diyalogu, “His name is Robert Paulsen”gibi) eklemeler de var. Kitap filmden daha karanlık, daha sert bir yapıda ve farklı bir sona sahip. (Film kesinlikle daha eğlenceli ve kitaba kıyasla daha mizahi bir havada.) Her ne kadar filmin sonu açık bırakılmış olsa da kitabın sonuna kıyasla bence daha tatmin edici. Filmden farklı olup da filmdeki halini daha çok beğendiğim bir başka husus ise elemanımızın Tyler’la tanışması. Filmi tercih ediyor olmam belki de kitabı okumamdan önce izlediğim içindir.

Bu kitabın verdiği keyif üzerine yazarın diğer bir romanı olan Görünmez Canavarlar’ı okuduğumu ancak zerre kadar hoşlanmadığımı belirtmek isterim.

Herkese ama özellikle filmi izleyip beğenmiş kişilere tavsiye ediyorum.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben de 3 kez okudum bu kitabı. Söylediğin gibi filmi daha güzel. Ama filmi hakikaten güzel. Yani daha güzel yapılamazdı. Filmini daha çok sevdiğim tek kitap bu.